Jednym z najważniejszych elementów strategii marketingowej każdej firmy, jest zaprojektowanie oraz wykonanie materiałów reklamowych. Z jednej strony muszą być one atrakcyjne wizualne, przedstawiać ofertę, a z drugiej… powinny być dobrze wydrukowane, aby nie zepsuć całej wizji. Ile to kosztuje? Jakie są możliwości? Podpowiadamy.
Drukowanie materiałów reklamowych
Jeśli chcesz zlecić wydruk jakichkolwiek materiałów, pierwszym pytaniem, jakie usłyszysz, będzie to, czy wybierasz druk cyfrowy, czy offsetowy. Nie będziemy się zagłębiać w techniczne szczegóły dotyczące procesu druku w obu przypadkach, mamy natomiast informacje, kiedy dane rozwiązanie będzie się bardziej opłacać.
Druk offsetowy wybierany jest najczęściej w przypadku wysokich nakładów – wtedy może umożliwiać wykonanie szybkiej i taniej realizacji na różnorodnym materiale. Jednak samo przygotowanie do druku jest zajęciem czasochłonnym. Jeśli nakład materiałów reklamowych jest niski, będzie to nieopłacalne, zarówno dla drukarni, jak i dla ciebie (bo koszty wzrosną).
W przypadku mniejszych projektów zaleca się wybranie druku cyfrowego. Materiały mogą zostać dostarczone drukarni na nośniki cyfrowym, a także przesłane przez internet, dzięki czemu takie zlecenie wykonane jest szybko i prosto. Ponadto pozwala na zamieszczanie różnych informacji na osobnych wydrukach, co może się przydać, jeśli chcesz, aby część katalogów miała charakter spersonalizowany, dopasowany do innych grup odbiorców.
Co wybrać? Tak naprawdę wszystko zależy od nakładu. Możesz poprosić o dokonanie wstępnej wyceny zarówno druku cyfrowego, jak i offsetowego oraz porównać koszty.
Rodzaje katalogów reklamowych
Często istnieje pokusa, aby materiały reklamowe wyprodukować jak najniższym kosztem. Jednak ulotki czy foldery na gorszej jakości papierze, o niskiej gramaturze, nie będą wyglądać atrakcyjnie, szczególnie gdy się pogniotą, a o to nietrudno. Powinny mieć też atrakcyjną formę, która skusi potencjalnych klientów do ich przejrzenia. Co masz do wyboru? Katalogi ze skrzydełkami lub bez, w twardej bądź miękkiej oprawie, a także ulotki proste i składane czy katalogi szyte.
Katalogi ze skrzydełkami możesz oglądnąć na stronie drukarni: www.tolek.com.pl/pl/253-katalogi, tam również sprawdzisz najpopularniejsze typy materiałów reklamowych. To m.in. bloczki, wizytówki, notesy spiralowe, książki oraz zaproszenia i papier firmowy.
Co istotne, często są one pokrywane folią, co zwiększa ich trwałość, a także sprawia, że bardziej przyciągają uwagę. Oprawy mogą być klejone lub szyte. Te pierwsze są tańsze, najczęściej poleca się je w przypadku materiałów reklamowych. Jeśli jednak swoją ofertę kierujesz do klienta premium, lepiej pomyśleć o szytej oprawie.
A ile to wszystko kosztuje?
Koszt druku katalogów
Nie podamy ci konkretnych kwot, ponieważ jak zazwyczaj, to zależy. Jeśli decydujesz się na offset, kluczowym czynnikiem jest wielkość nakładu – takie prace zwykle wycenia się indywidualnie.
W przypadku druku cyfrowego niektóre drukarnie udostępniają kalkulatory, z których pomocą samodzielnie sprawdzisz, ile może kosztować cię ta usługa. Aby to obliczyć, trzeba podać podstawowe informacje, takie jak format, kolor, rodzaj i gramatura papieru, foliowanie, obróbka introligatorska (oprawa, bigowanie czy składanie) oraz nakład. W zależności od tego, z jakim typem katalogu masz do czynienia, konieczne może być uwzględnienie jeszcze innych danych (np. kolor okładki i kolor środka).
Dzięki takiej wycenie dowiesz się, jaki jest ostateczny koszt wydruku.
Myślę sobie, że to zalezy. Wiadomo – im większe zamówienie, tym niższa cena. Jak dla mnie jednak to nie ona powinna być wyróżnikiem, a jakość. Kontrahenci na to patrzą.