Profesjonalny medyczny ciśnieniomierz

7 wskazówek, jak obniżyć ciśnienie

Podwyższone ciśnienie to problem bardzo poważny, którego nie należy lekceważyć. To właśnie nadciśnienie jest częstą przyczyną zgonów na całym świecie. Statystycznie w Polsce problemy z nadciśnieniem ma co trzeci Polak. Niestety, wiele osób wciąż nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji, jakie płyną z nieleczonego nadciśnienia. W poniższym artykule prezentujemy najskuteczniejsze sposoby na obniżenie ciśnienia.

  1. Obniżenie ciśnienia – spaceruj 30 minut dziennie
  2. Obniżenie ciśnienia – odstaw używki
  3. Obniżenie ciśnienia – ograniczaj sól
  4. Obniżenie ciśnienia – pij zioła
  5. Obniżenie ciśnienia – jedz więcej ryb
  6. Obniżenie ciśnienia – daj sobie więcej luzu
  7. Obniżenie ciśnienia – nie zapominaj o potasie

1. Obniżenie ciśnienia – spaceruj 30 minut dziennie

Kto by przypuszczał, że tak krótki czas spacerowania, może pomóc w walce z podwyższonym ciśnieniem. Taka codzienna aktywność fizyczna nie tylko umożliwia skuteczne obniżenie ciśnienia, ale także wzmacnia serce. Dzięki temu sprawniej pompuje krew i tym samym, dotlenia komórki w organizmie.

2. Obniżenie ciśnienia – odstaw używki

Wszelkiego rodzaju używki jak papierosy, alkohol czy tak często nadużywana kawa, znacznie podnosi ciśnienie krwi. Nikotyna zawarta w papierosach powoduje przyspieszenie pracy serca, a co za tym idzie, pompuje ono znacznie więcej krwi, niż jest to konieczne. Z kolei alkohol, zwłaszcza w dużych ilościach, nie pomaga w redukowaniu nadciśnienia. Kawę tradycyjną, lepiej zamienić na bezkofeinową, ponieważ będzie to znacznie zdrowszy zamiennik a umysł i tak zakoduje, że dostaje kawę więc w żaden sposób, nie zaburzy to pracy organizmu.

3. Obniżenie ciśnienia – ograniczaj sól

Co prawda jest to niezbędnik przy każdym gotowaniu, który sprawia, że jedzenie bardziej nam smakuje, jednak spożywany w większych ilościach może wpływać na podniesienie ciśnienia. Osoby zmagające się z tym problemem powinny zdecydowanie ograniczać jej spożywanie, stosując maksymalnie pół łyżeczki soli dziennie. Być może większość osób złapie się teraz za głowę, twierdząc, że przy tak małej ilości soli jedzenie będzie całkowicie pozbawione smaku, jednak nie do końca jest to prawda. Wiele produktów przetworzonych jak konserwy, wędliny pakowane czy dania gotowe, zawierają w swoim składzie duże ilości soli. A tych, osoby z nadciśnieniem, zdecydowanie powinny unikać.

4. Obniżenie ciśnienia – pij zioła

Herbaty ziołowe czy zioła zaparzane w czystej postaci, skutecznie obniżają ciśnienie. Na tym polu najlepiej sprawdzają się zioła z hibiskusa, głogu, dziurawca oraz lipy. Spożywając ziołową herbatę regularnie, dwa razy dziennie pomagają rozszerzać naczynia krwionośne, a to z kole znacznie usprawnia pracę serca i obniża ciśnienie krwi.

5. Obniżenie ciśnienia – jedz więcej ryb

Ryby morskie takie jak tuńczyk, pstrąg, śledź, łosoś, halibut czy makrela skutecznie obniżają ciśnienie krwi. Duża zasługa w tym kwasom omega -3 zawarte w tych rybach, które rozrzedzają krew i obniżają ciśnienie.

6. Obniżenie ciśnienia – daj sobie więcej luzu

To, co szczególnie wpływa na podniesienie ciśnienia krwi to stres oraz zbyt ciężka i wytężona praca. Osoby, które pracują za dużo, a ich średni wynik to ponad 40 godzin pracy tygodniowo, są bardzo narażenie na choroby związane z nadciśnieniem. Jeśli doliczymy do tego dodatkowo życie w ciągłym biegu, jedzenie byle czego i mało czasu na sen to nieszczęście gwarantowane. Zdecydowanie należy zwolnić i pozwolić sobie na odrobinę odpoczynku i relaksu. Dobrze, aby stanowiło to swego rodzaju rytuał, kiedy to codziennie wyznaczamy sobie czas na zregenerowanie sił.

7. Obniżenie ciśnienia – nie zapominaj o potasie

Potas w znacznym stopniu reguluje ciśnienie, dlatego nie powinno go zabraknąć w codziennej diecie. W potas bogate są takie produkty jak banany, pomidory, brokuły, ziemniaki czy groszek. Jeżeli ktoś nie przepada za tymi produktami, wówczas powinien sięgnąć po odpowiednią suplementację. Oczywiście w tym drugim przypadku, należałoby najpierw skonsultować to z lekarzem.

Życie i zdrowie mamy tylko jedno dlatego nigdy nie powinniśmy go zaniedbywać. Oczywiście wiele osób twierdzi, że z powodu natłoku obowiązków nie ma czasu o siebie zadbać. Jednak dla chcącego nic trudnego a wskazówki w powyższym artykule pokazują, że nie trzeba wielkiego zachodu do zadbania o własne zdrowie.

Zostaw komentarz

Doradzamy w wielu tematach